Gez

Tatil Rotası Marmaris

27 Temmuz 2014

yeni-datca

Güney Ege’nin en güzel yerlerinin buluştuğu Marmaris’i bu yaz #kizkizagezelim ekibiyle gezmeye doyamadık. 7 günlük uzun bir tatil ile keşfettiğimiz Göcek, Dalyan, Gökova ve Eski, Yeni Datça hakkında sizler için harika notlar biriktirdim.

azmak-nehri-akyaka-marmarisİlk gün turumuza Akyaka, Azmak Nehri ile başladık. Muğla’ya bağlı bu güzel nehirde küçük tekneler üstünde yapılan dinlendirici tekne turları ile ilk gün yorgunluğumuzu üzerimizden attık. Akyaka beldesi şirin evleri, sürüyle gezen ördekleriyle oldukça güzel bir belde… Aslında bir balıkçı kasabası olsa da bu yaz tatilcilerin uğrak yerlerinden biri olmuş. Serin nehrinin karaya yakın yerlerine konulan masaları ile  huzur verici bir yer. Burada doğanın sesini dinleyerek çayınızı içip. Hiç bir şey düşünmeden kitap okuyabilirsiniz.

Nehri geçtikten sonra varış noktamız Gökova oluyor. Burada Ege Denizinin maviliklerinin tadını çıkarmak için koylarını gezmeye başlıyoruz. Masmavi ve serin denizinin tadını ancak mavi yolculuk yaparak çıkarabilirsiniz.

azmak-nehri

Tekne turları pek çok farklı koylarda durarak bizlere Marmaris manzarasına doyuruyor  ve Gökova’da asıl görmek istediğimiz yer Sedir Adası nam-ı diğer Kleopatra Plajına bizleri götürüyor. Gökova’nın en önemli plajlarından olan Kleopatra, küçük bir antik şehir. Mutlaka görülmesi gereken yerlerden biri olan adada, denizin keyfini çıkarmadan önce antik kalıntıları görmeye gidiyoruz.

Marmaris, Sedir Adası

Bizans döneminden kalan Sedir Adası’nda Antik Tiyatro, bir de Kıstas isminde bir kilise kalıntısı  yer alıyor. Tarihle dolduktan sonra plajın ve denizin tadını çıkamaya gidiyoruz. Deniz suyu oldukça sıcak, kumu ise sanki vücudunuza pieling yapıyor gibi.. Kumunda güneşlenme şansınız maalesef yok çünkü kum miktarı azaldığından ötürü koruma altında onun yerine  şezlonglar yer alıyor. Ada tarihi döneme ait olduğundan ötürü müze görevi görüyor ve giriş ücreti yada müze kartınızı göstererek içeri alınabiliyorsunuz. Giriş ücreti 10TL.

kleopatrplaji-sedir-adasi

İkinci gün rotamızda Göcek ve Dalyan var. Sakin, şık limanı ile bizleri büyüleyen Göcek beyaz, mavi ve lila renklerinin hakimiyetinde çok güzel bir tatil noktası her mekan bize Alaçatı’yı anımsatıyor. Balıkçı restaurantları da oldukça fazla var. İskelesinde bir tur atıyoruz. Ve Dalyan İztuzu Plajına yüzmeye gidiyoruz. İki nokta arasında yaklaşık bir buçuk saatlik bir mesafe var.

Dalyan, Kaunos Antik Kenti

İztuzu’na geçmeden Dalyan’ın en meşhur canlıları Caretta Caretta Kaplumbağası ve Mavi Yengeç’i görmeye gidiyoruz. Bildiğiniz üzere nesli tükenmekte olan kaplumbağalar burada yaşamlarını sürdürüyor ve yumurtalarını Dalyan’ın İztuzu Plajına bırakıyor. Dalyan yolu sazlıklarla süslü, yine burada da manzaramıza antik bir kalıntı takılıyor. Eski Kral Mezarlığı… Kaunos Mezarları olarak bilinen yapı, Perslerin veya Büyük İskender’in istilası üzerine yarım kaldığı tahmin edilmekte. oldukça büyüleyici olan mezarlık dağ oyularak, sanat eseri inceliğinde işlenmiş bir tarihi kalıntı, bu mezarlığın ilginç de iki hikayesi bulunuyor.

iztuzu-plaji-kareta-kaplumbağa

kral-mezarligi-dalyan

Kral Mezarlığı’nın Hikayesi

Bu hikayelerden ilki;  kız kardeşi Byblis’in abisine aşık olmasıdır. Byblis, erkek kardeşi Kaunos’u deli gibi sever. Fakat Kaunos Byblis’i istemeyerek terk eder. Buna çok üzülen Byblis kendini asar. İkinci hikaye ise iki kardeşin birbirlerine aşık olmalarına dayanır. Babalarından gizli yaşadıkları bu aşk sonucu, Byblis hamile kalır. Artık kardeşlerin ilişkisini Apollo’n öğrenmiştir ve oğlu Kaonos’u krallığından kovar. Oda kendini sevenlerle birlikte bir şehir kurar ve sevdiği kadından ayrılmak zorunda kalır. Byblis, aşkının yokluğuna daha fazla dayanamaz ve Kral mezarlıklarında ağlayarak Dalyan suyunu oluşturur. ardından  kendini aşağıya suya bırakır. Suda bulunan sazlıklar Byblis’in saçlarını temsil eder.

İztuzu Plajı

Akdeniz plajı olarak bilinen Dalyan yakınlarında yer alan İztuzu Pljı “Kaplumbağa Plajı (Turtle Beach)” olarak da bilinir. Plaj içinde iki cafe alanı ve kabin, tuvalet gibi ihtiyaç alanları yer alır. Plaja, giriş ücreti ödemeden girebiliyorsunuz. Şezlong ve şemsiye almak isterseniz plajda ücretli olarak temin ediliyor. Deniz seviyesi oldukça alçak, güvenle yüzebilirsiniz. Kumsalda bazı kafesle işaretlenmiş alanlara kesinlikle girmek yasak. Çünkü bu bölümler Carettaların yumurtalarına ait.

iztuzu-turtle-beach

marmaris-safari-turuMarmaris’de eğlenceli Safari Turu

Üçüncü günümüzde eğlenceli bir aktivite yapmaya karar veriyoruz ve Marmaris’in eğlenceli ormanlarında safari yolculuğu yapıyoruz. Marmaris’e tatile gelenler için hazırlanan aktivite; jeep, safari araçları üzerinde su savaşı yapmanızı ve hiç tanımadığınız insanları ıslatmanızı sağlıyor. Neredeyse yarım gününüzü alan bu aktivitenin ücreti 50TL. Artı yanınızda su tabancası bulundurmanız gerekiyor. Yanınızda yoksa 10TL’ye size kiralıyorlar.

Turgut Şelalesi, Marmaris

Bu eğlencenin ardından yolumuzu Turgut Şelalesi‘ne çeviriyoruz. Safari turu kapsamında gezdiğimiz şelale, ahşap merdivenlerle süslü ve oldukça yüksek bir noktadan akan bir şelaledir. Normalde giriş ücreti 4TL verilerek girilen şelaleyi safari turu ile ücretsiz gezebiliyor ve şelalenin soğuk suyunda yüzebiliyorsunuz. Şelale ziyareti sonrası Kızkumu Plajında yüzmeye gidiyoruz. Kızkumu, isminden de anlaşılacağı gibi kırmızı ve kiremit rengini andıran bir kum rengine sahip. Kıyısında sizi kız heykeli karşılıyor. Bu denizin ilginç bir özeliği var. bir uçtan başlayıp denizin karşına su üstünde yürüyerek geçebiliyorsunuz. Deniz seviyesinin diz hizasında olduğu bu plajın en önemli özelliğidir. Kızkumu Plajı‘da Kral Mezarlıkları gibi bir aşk hikayesine sahiptir. “Kralın kızı fakir bir balıkçıya aşık olur ve babası evlenmelerine karşı çıkar. Birbirlerini çok seven iki genç, kraldan gizli sık sık buluşur. Her akşam sandalıyla gelen balıkçıya prenses, yaktığı ateşle ışık olur. Ama bir gün kral, durumdan şüphelenerek askerlerine kızını takip ettirir.Böylece kral, prensesin balıkçıyla gizli buluşmalarından haberdar olur. Bir gece kızını yakalatan kral, askerlerine ateşle işaret vermesini söyler. Işığı gören balıkçı askerlere doğru gitmeye başlar. Askerlerin elinden kaçan prenses, koyun karşısına geçerek sevgilisini kurtarmak için denize atlar. Bu sırada bir mucize gerçekleşir ve prensesin adım attığı her yer kuma dönüşür. Kızın peşinden koşan askerler ise suya gömülür. Ancak okçulardan birinin fırlattığı ok, prensese saplanır. Prensesten akan kan, denizi kırmızıya boyar. Genç balıkçı ise kızı alarak sandalıyla uzaklaşır ve bir daha kimse onları görmez”. O günden sonra da koy Kızkumu olarak adlandırılır.

kız-kumu-plaji-marmaris

Eski, Yeni Datça

Dördüncü günümüzde Datça’ya gidiyoruz. Can Yücel’in yurduna önce Eski Datça’nın dar, arnavut taşlı sokaklarında geziyoruz. Burası biraz bize Bozcaada‘yı anımsatıyor. Küçük, sıcak ve samimi… Küçük şirin pansiyonlar, özel dekora edilmiş cafeler ve en önemlisi hoş sohbetli insanlarla tanışıyoruz.  Eski Datça’da marifetli hanımlar, hüneri elleriyle, birbirinden güzel aksesuar, şal, eşarplar yapmışlar, tezgaharı geziyoruz. Biraz alışveriş yapıyoruz. Ardından çok şirin bir pansiyon kahve molası veriyoruz. Ardından Can Yücel’e bir selam veriyoruz. Onun her zaman masasının hazır olduğu kahveye uğruyor. Datça halkı ile muhabbet edip, Yeni Datça’ya denize girmeye gidiyoruz. Yeni Datça taşlı plajlardan oluşuyor.

eski-datca-marmaris

Marmaris’de Eğlence Hayatı

Denizi çok güzel, aslında her şeyi çok güzel, bir daha ki tatilimizi sırf buraya adamak için söz vererek rotamızı Marmaris merkeze çeviriyoruz. Otelimiz şehir merkezine çok yakın bir konumda bulunuyor. Merak edenler için adı Supreme Hotel. Biraz Marmaris merkezi geziyoruz. Oldukça hareketli caddeleri, uzun bir plajı var. Geceleri evsiz, çadırlı gençlerin evi oluyor. Rıhtım renkli teknelerle dolu. En çok dikkatimi alışveriş yapılacak çok fazla mağaza çekiyor. Kocaman bir alışveriş merkezi bulunuyor Marmaris merkezde eğlence hayatı da çok renkli, buranın en ünlü barı Arena Bar‘da eğlenmeye gidiyoruz. İstanbul’da ki mekanları düşünmezseniz iyi bir puan verebilirsiniz. Ama club değilde canlı müzik seviyorsanız bizim gittiğimiz dönemde harika bir grubun sahne aldığı Yunus Cafe Bar‘ı önerebilirim. Grubun sesini merak ediyorsanız Instagram hesabımın geçmişine göz atarak dinleyebilirsiniz. Bunlar dışında barlar sokağında Hip-Hop, RNB bar, clubler yer alıyor. Marina tarafı ise nezih mekanlarla süslü, deniz manzarası eşliğinde değişik kokteyler yudumlayabilirsiniz. Marinada avm’yi andıran açık bir alışveriş mekanı daha var. Gitmişken orayı da gezin derim.